tisdag 24 april 2012

Pecha kucha

20 bilder som visas i 20 sek. 6 min 40 sek. Men varför var filmen som presenterade Pecha kucha 6 min och 50 något sekunder?
Det känns spontant som alldeles för lång. Kan kanske vara bra om man ska korta ner en lång föreläsning, om man har att göra med en långrandig person som blir tvungen att korta ner, men det är alldeles för lång när man ska lyssna till presentationer på nätet. Jag stängde av den här filmen efter ca 3 minuter. Den var alldels för långrandig och jag hörde inget där som man inte kan läsa sig till på några rader. Så presentationen för att presentera Pecha kucha gav inte mersmak.  
Att ha en maxgräns kan nog vara bra för en del, men jag undrar om inte hälften av tiden är bättre. Vad anser du?

2 kommentarer:

  1. Måste nog hålla med. Jag upplever det också som segt, långrandigt och urvattnat. Halva tiden hade räckt gott och väl.

    SvaraRadera
  2. Tittade igår på denna film och kände samma som er. Jag känner att antalet bilder, längd måste anpassas till innehåll och målgrupp. I detta fall skulle det räckt med en kortare presentation med färre bilder och prat.

    Jag är visserligen för bilder och använder själv gärna enbart bilder att prata till men oftast finns det några ord bara för att vara ett stöd för deltagaren.

    SvaraRadera