lördag 5 maj 2012

Google dokument

Nu har jag testat Google dokument, både genom att dela dokument med en kollega som jag samarbetar med och använda ordbehandlaren så jag enkelt når dokumentet både på min jobbdator och min privata dator.
Jag har både importerat från open office och skapat dokument direkt i Google dokument. Vad jag kan säga där är väl att jag saknar lite användbara verktyg som t ex word har, som synonymer och en bättre ordbok. Den ger ibland helt fantastiska förslag på vad man egentligen kanske menar fastän orden är hyfsat vanlig i det svenska språket. Ordbehandlaren här i bloggen är mycket bättre.
När det gäller de delade dokumenten med min kollega har det fungerat bra. Jag ser när hon inför ändringar och vi får till en bra kommunikation. Men hur blir det om ändringar görs som jag inte vill ha. Då kan det kanske uppstå problem. Eller om jag gör ändringar min kollega inte gillar.
Vad gäller säkerheten så vet jag vem som jag delar dokumetet med, men skickas det vidare? Delas det med någon annan? I nuläget är jag inte ett dugg oroad över det, men det är ändå något man måste fundera på.
Har du upplevt några problem när du delat dokument?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar