fredag 11 januari 2013

Man måste ju prova

Lekte ju ihop en podcast, första försöket ska man ha roligt när man gör! Andra försöket kan bli mer seriöst, men lek till en början, det är så mycket roligare!
Efter att ha gjort klart podcasten med bilder, musik och talsyntes så funderade jag på hur man kan publicera den här i bloggen. Jag hittade inget uppenbart alternativ, jag sökte igenom gadget alternativen men inget passade. 

Hur löste det sig? Jag drog filen till skrivbordet från iTunes, tog Infoga en video och laddade upp den. Och se, det gick!
Bilderna är tagna av mig, musiken är ihopsatt i Garageband. 

Nu när jag lärt mig hur man skapar en Podcast och hur man kan lägga upp den direkt i bloggen kan jag fundera på hur jag kan använda Podcast i mitt yrke. Och det självklara svaret är självfallet att göra boktips. Varför inte göra en Podcast till varje recension jag publicerar i min bokblogg? 

Sen är det bara att fundera vidare, endast fantasin sätter gränserna.



Hur har du tänkt använda Podcasts? Eller verkar det inte vara något för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar