torsdag 10 januari 2013

Slideshare

Jag har ännu inte själv publicerat något på Slideshare. Jag har skapat ett par stycken Powerpoints och Keynotes, men de har jag gjort mer som filmer med musik som jag spelat in och publicerat på You Tube, olistade.
Att se Powerpionts utan att höra vad som sägs till bilderna gör att man missar mycket information, man ser endast stödorden och ibland är det väldigt få stödord och de ger en ingenting! Det kan stå "SE! Lyssna! Lär!" på en bild. Men vad man ska se, lyssna och lära sig är inte formulerat.

Av en händelse så har jag nu hittat till Slideshare igen, och den här gången hittade jag Powerpoints och Keynotes som gav lite idéer och tips. Bland annat denna:


Podcasting for Blogging out Loud: Getting Started with Garage Band from Kristin Hokanson

På Slideshare finns ju samma funktion som på t ex You Tube med en lista med "related" material till höger på skärmen. Där är det bara att klicka sig vidare för att hitta fler Slideshares om Podcasts.

Det finns även fler ställen där man kan lägga upp sina presentationer, Educreations, Present me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar